-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45636 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

چرا در قضيه كوي دانشگاه، قاتلان اين حادثه شناسايي و قصاص نشدند؟
در حادثه تلخ و دردناك كوي دانشگاه كه قلب رهبر معظم انقلاب و ساير مسؤولين و علاقه مندان نظام را جريحه دار و متأثر نمود، متأسفانه اطلاع رساني دقيق و شفافي صورت نگرفت و مطبوعات و ساير رسانه ها به نوعي تحت تأثير منافع جناحي بهره برداي از وضع موجود بودند، تا ايفاي رسالت مهم اطلاع رساني صحيح، مراعات امنيت، مصلحت و منافع نظام. اين مسأله خود باعث به وجود آمدن و دامنه زدن به جو شايعات و ابهاماتي در اين زمينه شد. در عين حال درباره ي سؤال فوق، نكاتي قابل توجه مي باشد كه عبارتند از: اولاً: در قضيه ي كوي دانشگاه، عوامل متعددي دخيل بودند: عده اي از نيروهاي انتظامي، عده اي از افراد ناشناخته و نفوذي، عده اي از دانشجويان و...؛ خلاصه، نمي توان جرم را به يك عامل نسبت داد و انتظار داشت تا محاكم قضايي با تمام شدت با يك طرف حادثه برخورد شديد بكنند؛ بلكه بايد مجازات ها به تناسب جرم و تخلف متخلفين باشد و عدالت به صورت كامل رعايت گردد. ثانياً: اين حادثه ي تلخ، مسلماً خسارات مادي و معنوي زيادي به دانشجويان عزيز و امكانات دولتي وارد آورد و براي نظام نيز هزينه هاي زيادي برجاي گذاشت. برخي دانشجويان مظلومانه مورد ضرب و شتم قرار گرفته، مجروح شدند ولي بحمدالله هيچ فردي از دانشجويان كشته نشد. هر چند متأسفانه در اين حادثه يك نفر ليسانس وظيفه ي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مصدوم شد و پس از انتقال به بيمارستان فوت كرد، متأسفانه برخي از سودجويان يا اغواشدگان، اخبار كذبي را با تيترهاي درشت در اين خصوص منتشر كردند و نام 4 نفر يا 6 نفر يا بيشتر را به عنوان مقتولين حادثه، درج كردند كه هيچ واقعيت خارجي نداشت، {V(ر.ك: گزارش كميته تحقيق شوراي عالي امنيت ملي درباره ي حادثه كوي دانشگاه) V}. ثالثاً: آنچه بايد براي همه ي ما مهم باشد، اين است كه ما بايد به كل قضيه حساس باشيم و طرفدار حق تمام افراد مظلوم و خسارت ديده ها اعم از دانشجو و غيردانشجو، باشيم و گول شايعات و جوسازي ها را نخوريم. دانشجو نبايد حالت صنفي و تعصبي به قشر دانشگاهي داشته باشد؛ بلكه بايد خيرخواه و مدافع حقوق همه ي اقشار و اصناف مردم باشد و خود را از مردم جدا نداند. رابعاً: در مورد همان يك قتل هم، پس از تحقيق از شهود و چهره نگاري و بررسي هاي كارشناسانه روي گلو و... ثابت شد كه فرد ضارب به هيچ وجه از نيروهاي انتظامي نبوده است، بنابراين اين ادعا كه «.. از قاتلين اين افراد نيز فقط يك نفر به شلاق و مبلغ ناچيزي جريمه محكوم و...» صحيح نمي باشد، {V(ر.ك: همان) V}. خامساً: ما هم مانند شما معتقديم دستگاه هاي دولتي و مسؤولين مربوطه موظفند همه ي خسارات مادي و معنوي دانشجويان را جبران كنند تا هيچ حقي از كسي ضايع نشود، همچنان كه اگر دانشجويي در اين رابطه مرتكب تخلف و ايجاد خسارت شده باشد به حكم عدالت بايد آنها را جبران نمايد. قوه قضائيه نيز بايد با دقت كامل، با عاملين و مسببين اصلي اين قضيه، براساس قانون و مقررات، به تناسب جرمي كه مرتكب شده اند، برخورد نمايد تا ان شاءالله موجبات خشنودي مسؤولين نظام، دانشجويان عزيز و ساير اقشار مردم فراهم شود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.